Η Πολιτική Προστασία στην Αττική και ο Δήμος μας

08/02/2022

H αναμέτρηση με την κακοκαιρία «ΕΛΠΙΣ» αποτέλεσε το Βατερλό του περιβόητου «επιτελικού κράτους» της κυβέρνησης, των μηχανισμών πολιτικής προστασίας της Περιφέρειας και των Δήμων της Αττικής, καθώς και του «κράτους» των Συμπράξεων Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Και βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά. Σε διάστημα ενός χρόνου, είχαμε το Βατερλό της περσινής χειμωνιάτικης κακοκαιρίας «Μήδεια» και των δασικών πυρκαγιών του καλοκαιριού που κατέκαψαν συνολική έκταση που ξεπερνά τα 1.300.000 στρέμματα.

Το «μάρμαρο» βέβαια πλήρωσαν για άλλη μια φορά χιλιάδες συμπολίτες μας που ταλαιπωρήθηκαν επί ώρες, παγιδεύτηκαν ή αποκλείστηκαν στα χιόνια ή έμειναν χωρίς ρεύμα και θέρμανση επί ώρες ή και μέρες.

Η πολυδιαφημισμένη Ασφάλεια και Προστασία των πολιτών έχει αποδειχθεί, επανειλημμένως, επικοινωνιακό ψέμα. Κορυφαία απόδειξη ο θλιβερός αριθμός των 24.000 νεκρών από Covid-19 (μέχρι 5/2/2022) που μας κατατάσσει, ως χώρα, στις χειρότερες θέσεις πανευρωπαϊκά.

Και ως «είθισται», ξεκίνησε για άλλη μια φορά ένα ατελείωτο πινγκ-πονγκ ευθυνών και «blame game» μεταξύ των αρμοδίων, για να καταλήξουν στη γνωστή ρητορική της κυβέρνησης, «δια πάσαν νόσον…», που υποκαθιστά την ευθύνη της πολιτείας με την «ατομική ευθύνη» των πολιτών.

Για την (υποτιθέμενη) αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, μετά τις καταστροφές της κακοκαιρίας «Μήδεια», ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης δήλωσε στις 18/02/2021, στη συνεδρίαση της Κ.Ο. της Ν.Δ. ότι: «Κι εγώ και πολλοί άλλοι πιστεύω ότι ενοχληθήκαμε από αυτό το πινγκ-πονγκ των ευθυνών ανάμεσα στους διάφορους αρμόδιους γι’ αυτό και είναι απόφασή μας να προχωρήσουμε με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα σε μία κεντρική μας προεκλογική δέσμευση που δεν είναι άλλη από την αποκρυστάλλωση των αρμοδιοτήτων σε όλα τα επίπεδα κρατικής λειτουργίας, ξεκινώντας από το κεντρικό κράτος». (https://www.ertnews.gr/eidiseis/ellada/politiki/nomothetiki-protovoylia-gia-apokrystallosi-ton-armodiotiton-tis-kratikis-leitoyrgias/). Δέσμευση και νομοθετική πρωτοβουλία που βέβαια για μια ακόμα φορά ΔΕΝ υλοποιήθηκε!

Η «Εποποιΐα»… και το γύρισμα του παιχνιδιού…


Το πως αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση και κάποιοι δήμαρχοι τα ζητήματα της Πολιτικής Προστασίας και της αποκατάστασης των πληγέντων από φυσικές καταστροφές, το εξέφρασε με κυνικότατο τρόπο ο σημερινός δήμαρχος Σπάρτης Πέτρος Δούκας και συμφώνησαν μαζί του όλοι οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη, συμπεριλαμβανομένου του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπήλιου Λιβανού:

«Όπως θυμάσαι είχαμε πάει στην Ηλεία στις φωτιές τότε, έτσι πήραμε τις εκλογές το 2007. Είχαμε κατέβει κάτω με τσάντες και αποζημιώναμε», δήλωσε κομπάζοντας ο δήμαρχος Σπάρτης, Πέτρος Δούκας.

«Έχουν μείνει αξέχαστα τα χρόνια αυτά…», υπερθεμάτισε κάποιος από τη σύσκεψη.

«Κυριολεκτικά γυρίσαμε το παιχνίδι. Εκεί που πέφταμε με 15%, θα καταστρεφόμασταν, πήγαμε εκεί και με δύο κινήσεις γύρισε όλο το παιχνίδι», συνέχισε ο δήμαρχος Σπάρτης.

«Αυτό πρέπει να το απαντήσουμε. Από τότε έχετε μείνει στην Ιστορία με αυτά τα οποία κάνατε εκεί… και υπολειπόμεθα ό,τι και να κάνουμε μετά από αυτή την εποποιΐα…,» απάντησε ο υπουργός Σπήλιος Λιβανός !!!

Και η στιχομυθία ολοκληρώνεται με τα τρανταχτά γέλια όσων συμμετείχαν στη σύσκεψη. (https://youtu.be/1wr6EgIfMTk).


Ε. Λέκκας - Οι κρίκοι της αλυσίδας που συνθέτουν την κρίση


Ο καθηγητής του ΕΚΠΑ κ. Ε. Λέκκας αναλύει τους κρίκους της αλυσίδας που συνθέτουν την κρίση που βιώσαμε ως εξής:

  1. 1. Κρίσιμες διατάξεις του νόμου 4662/2020 δεν εφαρμόστηκαν και ανεστάλησαν, ενώ βρίσκονται σε εφαρμογή διατάξεις από το νόμο του 2003. Αυτό, σε συνδυασμό με ένα δαιδαλώδες θεσμικό πλαίσιο, δημιουργεί την απόλυτη σύγχυση σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με αποτέλεσμα την απουσία διαλειτουργικότητας.
  2. Η ανάλυση και η εκτίμηση των κινδύνων, με κύρια στοιχεία το μέγεθος, την ένταση, το χρόνο και τη λεπτομερή χωρική ανάλυση, ο υπολογισμός τρωτότητας όλων των συστημάτων και ειδικότερα του ανθρώπινου δυναμικού, των υποδομών, των δικτύων και του εξοπλισμού και τελικά ο προσδιορισμός διακινδύνευσης, δηλαδή των αναμενόμενων επιπτώσεων σε κάθε επίπεδο, απουσίαζε εντελώς από κάθε σχεδιασμό.
  3. Η κλιματική κρίση μεταβάλλει ταχύτατα τις υφιστάμενες συνθήκες με την εμφάνιση κινδύνων και νέων απειλών, με πιο συχνή εκδήλωση σε περιοχές που δεν απειλούνταν μέχρι τώρα, με μεγαλύτερη έκταση προσβολής και με συνδυασμό εκδήλωσης πολλαπλών κινδύνων.
  4. Τα επιχειρησιακά σχέδια χωρίς τα ανωτέρω, ουσιαστικά καθίστανται σχέδια χωρίς καμία εφαρμογή, συνεπώς και χωρίς αποτελεσματικότητα.
  5. Η επιστημονική κοινότητα, οι επιχειρησιακοί φορείς και οι πολίτες οφείλουν να συμμετέχουν στην όλη διαδικασία της διαχείρισης των κινδύνων και των κρίσεων με βάση την ενημέρωση, την εκπαίδευση και τη συμμετοχική διαδικασία σε ασκήσεις ετοιμότητας, οι οποίες επιτέλους θα πρέπει να πάψουν να είναι ασκήσεις προβολής και επίδειξης.

Ο Περιφερειάρχης και το ΠΕΣΥ Αττικής

Στην έκτακτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΥ) στις 2 Φεβρουαρίου (http://hellasnews.tv/pat/index.php?option=com_content&view=article&id=80&Itemid=99) συζητήθηκε το φιάσκο της «ΕΛΠΙΔΑΣ».

Η Περιφερειακή Αρχή, βέβαια, παρουσιάζοντας τον απολογισμό των δράσεων της «ευλόγησε τα γένια της».

Ο Περιφερειάρχης κ. Πατούλης δήλωσε ότι «Η Ελπίδα δεν ήταν Μήδεια, ούτε κάτι αντίστοιχο του παρελθόντος» και κατήγγειλε ότι : «Από την ημέρα που ξεκίνησε η κακοκαιρία «Ελπίδα» απ’ το σύνολο του κρατικού μηχανισμού, με επικεφαλής το Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής, η Περιφέρεια Αττικής δέχεται άδικες και αδικαιολόγητες επιθέσεις για τον τρόπο που διαχειρίστηκε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, το φαινόμενο αυτό»

Τα «γένια» του κ. Πατούλη «ευλόγησαν» και περίπου 35 δήμαρχοι από τους συνολικά 66 Δήμους της Αττικής με τις «ευχαριστήριες επιστολές» που έστειλαν στον κ. Πατούλη και τις οποίες παρουσίασε στη συνεδρίαση του ΠΕΣΥ. Μεταξύ αυτών και ο δήμαρχος Παπάγου-Χολαργού (https://www.patt.gov.gr/wp-content/uploads/2022/02/%CE%95%CE%A5%CE%A7%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%97%CE%A1%CE%99%CE%91-%CE%95%CE%A0%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%9B%CE%97-%CE%94%CE%97%CE%9C%CE%9F%CE%A5-%CE%A0%CE%91%CE%A0%CE%91%CE%93%CE%9F%CE%A5-%CE%A7%CE%9F%CE%9B%CE%91%CE%A1%CE%93%CE%9F%CE%A5.pdf ).

«Αθέατες» πτυχές της βοήθειας που παρείχε η Περιφέρεια στους δήμους της Αττικής αποκαλύπτει στην «ευχαριστήρια» επιστολή του ο δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης :
https://www.patt.gov.gr/wp-content/uploads/2022/02/%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%BF%CF%85-%CE%92%CE%AC%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%92%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82-%CE%92%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7%CF%82.pdf

Για να ανταποδώσει την πολιτική στήριξη, αλλά και να «πατρονάρει» τους δημάρχους της Αττικής (εξ ου και η πρότασή του για να αλλάξει το νομικό πλαίσιο για να γίνει η Περιφέρεια εποπτεύουσα αρχή του πρώτου βαθμού) ο κ. Πατούλης δήλωσε : «Βρεθήκαμε ξαφνικά να απολογούμαστε για λάθη και παραλείψεις άλλων, όπως στην ίδια ακριβώς θέση βρέθηκαν, όλες αυτές τις μέρες, και οι δήμαρχοι της Αττικής, που έχοντας ελάχιστα μέσα και προσωπικό, κλήθηκαν να διαχειριστούν μια πολύ δύσκολη κατάσταση».

Είναι όμως γνωστός ο «χλιαρός» τρόπος με τον οποίο η πλειονότητα των δημάρχων και των συλλογικών οργάνων της Αυτοδιοίκησης (ΕΝΠΕ, ΚΕΔΕ) αντιμετωπίζουν την έλλειψη πόρων, υποδομών, μέσων και προσωπικού στην Αυτοδιοίκηση. Υποβάλλουν αιτήματα στην εκάστοτε κυβέρνηση χωρίς πρόθεση και διάθεση ουσιαστικής διεκδίκησης και πίεσης. Κάποιοι τα υποβάλλουν προκειμένου να μην εκτεθούν και εισπράξουν τη λαϊκή κατακραυγή.

Tα μετεωρολογικά ιστορικά δεδομένα της ΕΜΥ και η επιστημονική άποψη που κατέθεσε στη συνεδρίαση του ΠΕΣΥ ο καθηγητής κ. Ε. Λέκκας, για την εκθετική αύξηση της τρωτότητας των συστημάτων της Αττικής και ότι με δυσκολία μπορεί να χαρακτηριστεί ακραίο φαινόμενο η «Ελπίδα», τεκμηριώνουν την παταγώδη αποτυχία του «μηχανισμού πολιτικής προστασίας», όταν μάλιστα έχει προηγηθεί η εμπειρία της κακοκαιρίας «Μήδεια», 11 μήνες πριν.

Η επικοινωνιακή «βιτρίνα ετοιμότητας» του κ. Πατούλη κατέρρευσε κάτω από τις αποκαλύψεις των περιφερειακών συμβούλων της αντιπολίτευσης και το κόστος (περίπου 6.000.000 ευρώ) της υποτιθέμενης «ετοιμότητας» που θα πληρώσει η Περιφέρεια Αττικής (δηλαδή εμείς) στους ιδιώτες εργολάβους που επέλεξε ο Περιφερειάρχης.

Ο Περιφερειάρχης κ. Πατούλης δηλώνει «μπροστάρης» στον αγώνα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, αλλά ταυτόχρονα προωθεί, με τον Περιφερειακό Σχεδιασμό, την καύση των απορριμμάτων στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Προωθεί δηλαδή ένα βασικό παράγοντα περιβαλλοντικής μόλυνσης στο λεκανοπέδιο της Αττικής και βασικό παράγοντα της κλιματικής κρίσης. Δυστυχώς, στο «έργο» αυτό έχει τη συναίνεση κάποιων δημάρχων, αλλά κυρίως την ανοχή της πλειονότητας των δημάρχων της Αττικής.

Η επιστημονική κοινότητα έχει εδώ και δεκαετίες προειδοποιήσει για τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και της κλιματικής κρίσης.

ΟΗΕ - «Δημιουργώντας Βιώσιμες και Ανθεκτικές Πόλεις»

Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών που παρουσιάστηκαν και στην «Παγκόσμια Ημέρα των Πόλεων» το 2018, την τελευταία δεκαετία, οι φυσικές καταστροφές έπληξαν περισσότερους από 220 εκατομμύρια ανθρώπους και προκάλεσαν οικονομικές ζημιές ύψους 100 δις δολαρίων ΗΠΑ, ετησίως.

Μέχρι το 2030, χωρίς σημαντικές επενδύσεις για να καταστούν οι πόλεις πιο ανθεκτικές, οι φυσικές καταστροφές μπορεί να κοστίζουν στις πόλεις παγκοσμίως, τρεις φορές το ποσό αυτό το χρόνο και η αλλαγή του κλίματος μπορεί να ωθήσει εκατομμύρια κατοίκους των πόλεων στη φτώχεια. Εκατοντάδες πόλεις και κοινότητες αγωνίζονται με τις επιπτώσεις της κρίσης - συμπεριλαμβανομένων συγκρούσεων, φυσικών καταστροφών, αποτυχιών στη διακυβέρνηση και οικονομικού άγχους.

Τα Ηνωμένα Έθνη για την «Παγκόσμια Ημέρα των Πόλεων» το 2018 επέλεξαν το θέμα «Δημιουργώντας Βιώσιμες και Ανθεκτικές Πόλεις» (Building Sustainable and Resilient Cities), επειδή οι πόλεις χρειάζονται υποστήριξη για να καταστούν ανθεκτικές και να αναπτύξουν την ικανότητά τους να απορροφήσουν τον αντίκτυπο των κινδύνων, να προστατεύσουν και να διατηρήσουν την ανθρώπινη ζωή και να περιορίσουν τη ζημιά και την καταστροφή δημόσιων και ιδιωτικών περιουσιακών στοιχείων, συνεχίζοντας παράλληλα να παρέχουν υποδομές και υπηρεσίες μετά από κάθε κρίση.

To τελικό κείμενο της «Παγκόσμιας Ημέρας των Πόλεων» του 2018 (Final World Cities Day Concept Note) μεταφρασμένο στα Ελληνικά στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.forumgiatinpoli.gr/upload/88_1.pdf

Η κλιματική αλλαγή θα προκαλεί από εδώ και πέρα «μετεωρολογικές βόμβες»

Στην ημερίδα που οργάνωσε η Περιφέρεια Δήμων Αττικής τον Οκτώβριο 2018, ο καθηγητής κ. Ευθ. Λέκκας παρουσίασε στους αιρετούς των 66 Δήμων της Αττικής, τη μελέτη διαχείρισης του πλημμυρικού κινδύνου την οποία συνέταξε ομάδα ερευνητών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την επιστημονική ευθύνη του καθηγητή και δήλωσε: «Η κλιματική αλλαγή θα προκαλεί από εδώ και πέρα «μετεωρολογικές βόμβες» και κατέληξε: «…πρέπει να επανασχεδιαστούν όλα τα υπάρχοντα συστήματα σχεδίων, κι αυτό δεν μπορεί να γίνει ανά Δήμο, αλλά ταυτόχρονα για όλους τους Δήμους της Αττικής με κάποιες στη συνέχεια εξειδικευμένες παρεμβάσεις, όπου ο κίνδυνος είναι υψηλός. Μόνο με τη λογική αυτή θα μπορέσουμε να μειώσουμε τις όποιες συνέπειες σε βάρος της ανθρώπινης ζωής…».
(http://www.pedattikis.gr/el/index.php?option=com_content&view=article&id=890&catid=10&Itemid=245)

Η Πολιτική Προστασία στον Δήμο μας


Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας με κατεπείγουσα εγκύκλιο (Αριθ. Πρωτ. 13230) στις 18/12/2020 κάλεσε τους Δήμους να συντάξουν Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Χιονοπτώσεων και Παγετού.

Με απόφαση δημάρχου θα έπρεπε να συγκροτηθεί ομάδα εργασίας, αποτελούμενη από υπαλλήλους των οργανικών μονάδων του Δήμου που εμπλέκονται στην εφαρμογή του Σχεδίου.

Η σύνταξη του Σχεδίου από την ομάδα εργασίας θα έπρεπε να γίνει σύμφωνα με το Πρότυπο Υπόδειγμα του Σχεδίου «ΒΟΡΕΑΣ» της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και να ολοκληρωθεί το αργότερο ως 15/1/2021, δηλαδή σε λιγότερο από ένα μήνα και μεσολαβούσης της περιόδου των εορτών.

Αυτό και μόνο το γεγονός, ότι ο χρόνος που δόθηκε στους Δήμους για να συντάξουν τα σχέδια ήταν λιγότερο από μήνας, φανερώνει ότι δεν υπήρχε πραγματική βούληση για ουσιαστικά σχέδια Πολιτικής Προστασίας. Απλώς, με διαδικασίες fast track, να καλυφθούν τυπικά και επικοινωνιακά ότι υπάρχουν σχέδια.

Η Δημοτική Αρχή του Δήμου μας έσπευσε να στοιχηθεί στις παράλογες και επικίνδυνες κυβερνητικές επιλογές. Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 21ης Ιανουαρίου 2021 έφερε προς ψήφιση τα πρότυπα υποδείγματα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας των σχεδίων «ΒΟΡΕΑΣ» για τις χιονοπτώσεις, «ΔΑΡΔΑΝΟΣ» για τις πλημμύρες και «ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ» για τους σεισμούς, που «θεωρητικά» προσάρμοσε σε τοπικό επίπεδο.

Στη συζήτηση που διεξήχθη στο Δημοτικό Συμβούλιο ζητήσαμε να αποσυρθούν αυτά τα σχέδια για να έχουμε το χρόνο να τα συζητήσουμε διεξοδικά, να δούμε πού μπορεί να υπάρξουν βελτιώσεις, ενισχύσεις ή τα κενά και να τα καταθέσουμε μετά από ένα μήνα. Δυστυχώς η Δημοτική Αρχή το αρνήθηκε.

Τα πρόχειρα αυτά επιχειρησιακά σχέδια αναρτήθηκαν σε ιστοσελίδες, αλλά και πάλι μέχρι να γίνουν πράξη, χρειάζεται μεγάλη απόσταση να διανυθεί.

Η απόσταση αυτή μεγαλώνει όταν δεν έχεις το απαιτούμενο στελεχικό δυναμικό. Από το 2010 και μετά η στελέχωση όλων των υπηρεσιών του Δήμου μας (όπως και των άλλων δήμων) είναι οριακή έως υποτυπώδης. Το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου μας είναι στελεχωμένο με τον προϊστάμενο και μια διοικητική υπάλληλο.

Η απόσταση μεγαλώνει ακόμη περισσότερο όταν δεν έχεις και τα απαιτούμενα μέσα και εξοπλισμό. Ο Δήμος μας διαθέτει τρία εκχιονιστικά μηχανήματα (δύο JCB και ένα pick-up/αγροτικό με εκχιονιστική λεπίδα) και ένα όχημα αλατιέρα. Προφανώς και εκ του αποτελέσματος, μη επαρκή για να καλύψουν το Δήμο μας.

Εκ των υστέρων, μετά τα όσα βιώσαμε με την κακοκαιρία «Ελπίδα», η Δημοτική Αρχή αποδέχεται αυτό που αρνήθηκε πριν από ένα χρόνο. Την αναγκαιότητα συζήτησης / τροποποίησης του υφιστάμενου σχεδίου.

Η πρότασή μας

Με αυτά τα δεδομένα και αυτές τις προειδοποιήσεις για το τι πρόκειται να αντιμετωπίζουμε πλέον σε μόνιμη βάση, θεωρούμε απολύτως αναγκαία μια Μόνιμη Επιτροπή του Δημοτικού Συμβουλίου για την Πολιτική Προστασία (σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 11 του Κανονισμού Λειτουργίας του Δ.Σ. του Δήμου μας).

Ρόλος και αρμοδιότητες της προτεινόμενης Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας

Η Επιτροπή Πολιτικής Προστασίας (ΕΠΟΠ):
- Εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο την Αναθεώρηση όλων των σχεδίων πολιτικής προστασίας (Βορέας, Ιόλαος, Δαρδανός και Εγκέλαδος) σε διασύνδεση με τα αντίστοιχα Περιφερειακά Σχέδια, σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Δήμου, το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας, το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.) της Περιφερειακής Ενότητας και την Εθελοντική Ομάδα ΔΑΠΑΧΟ.

- Απευθύνεται για επιστημονική και τεχνική υποστήριξη στις αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες, σε ειδικούς επιστήμονες, επιστημονικούς φορείς και ιδρύματα.


- Υποβάλλει στο Δημοτικό Συμβούλιο έκθεση – αποτίμηση μετά από κάθε έντονο καιρικό φαινόμενο ή φυσική καταστροφή, αρχής γενομένης από την πρόσφατη κακοκαιρία «ΕΛΠΙΔΑ».


- Εποπτεύει τις Ασκήσεις ετοιμότητας και υποβάλλει στο Δημοτικό Συμβούλιο έκθεση – αποτίμηση μετά από κάθε άσκηση ετοιμότητας.


- Ελέγχει τα Μνημόνια Συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους φορείς και τις υποστηρικτικές υπηρεσίες και ενημερώνει το Δημοτικό Συμβούλιο.


- Εποπτεύει την Εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου μας, καθώς και του προσωπικού των εξωτερικών συνεργατών (εργολάβων κ.λπ.).


Η πρότασή μας είναι φυσικά ανοιχτή για προσθήκες/ βελτιώσεις.

Επίλογος

Επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε στο ζήτημα, μετά την ενημέρωση από τη Δημοτική Αρχή και τη συζήτηση του απολογισμού της κακοκαιρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Επισημαίνουμε όμως ότι ο απολογισμός του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου μας που μας εστάλη, είναι αφενός ελλιπέστατος, αφετέρου εισαγωγικά εστιάζει στην «αποτυχία» πρόγνωσης από την ΕΜΥ, λες και μπορείς να κλείσεις «ραντεβού» με την κακοκαιρία και τις φωτιές ή τις πλημμύρες και τους σεισμούς.

Οφείλουμε όμως να αναγνωρίσουμε τις υπερπροσπάθειες των εργαζομένων του Δήμου μας και ιδιαίτερα των εθελοντών της ΔΑΠΑΧΟ και να τους ευχαριστήσουμε από καρδιάς.

Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και τις υπερπροσπάθειες των ανθρώπων της Δημοτικής Αρχής, που όμως δεν αίρουν την πολιτική ευθύνη για την υποτίμηση των συνεπειών, τη στοίχιση με τις αντικοινωνικές κυβερνητικές πολιτικές και κυρίως για όσα υποφέραμε όλες/όλοι μας.

Όταν οι πολιτικές οι οποίες επιλέγονται και εφαρμόζονται δεν καλύπτουν τις αναγκαίες επενδύσεις, τόσο σε επίπεδο μέσων, όσο και σε επίπεδο προσωπικού και πόρων και όταν τα υφιστάμενα σχέδια δεν είναι επαρκή για την ανταπόκριση στην ένταση του φαινομένου και στο μέγεθος του κινδύνου που θα προκληθεί, τότε έχουμε και θα έχουμε και στο μέλλον τις συνέπειες και τα αποτελέσματα που βιώσαμε με τη «Μήδεια» και την «Ελπίδα», χωρίς Ελπίδα !

Η Συντονιστική Επιτροπή
του Δικτύου Πολιτών Χολαργού-Παπάγου